Рекомендації
Пам'ятка для батьків
- У спілкуванні зі своїми дітьми:
- Радійте вашому синові, доньці.
- Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорюючим тоном.
- Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перериваючи.
- Установіть чіткі та визначені вимоги до дитини.
- У розмові з дитиною називайте як можна більше предметів, їх ознак, дій з ними.
- Ваші пояснення повинні бути простими та зрозумілими.
- Розмовляйте чітко, ясно.
- Будьте терпелячими.
- Спочатку запитуйте «що?», а потім «для чого?», «чому?».
- Заохочуйте в дитини прагнення ставити запитання.
- Заохочуйте цікавість, пізнання та уяву вашої дитини.
- Частіше хваліть дитину.
- Заохочуйте ігри з іншими дітьми.
- Турбуйтесь про те, щоб у дитини були нові уявлення, про які вона могла б розповісти.
- Намагайтеся, щоб дитина разом з вами щось робила по господарству.
- Намагайтесь проявляти інтерес до того, що їй цікаво робити (малювати, співати тощо).
- Не втрачайте почуття гумору.
- Грайте з дитиною в різні ігри.
- Частіше робіть щось спільно, усієї сім'єю.
- Частіше спілкуйтеся зі спеціалістами, читайте книги про виховання дитини.
- Щоб установити довірливі стосунки з дитиною та зберегти їх:
- Не переривайте дитину, не кажіть, що ви все зрозуміли, не відвертайтесь, поки дитина не закінчила розповідати, інакше кажучи, не давайте їй приводу тривожитись через те, що вас мало цікавить те, про що вона каже.
- Не ставте забагато запитань.
- Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.
- Не примушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона втомилась, засмучена.
- Не вигадуйте для дитини багато правил - вона перестане звертати на них увагу.
- Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу неочікуваних стрибків у розвитку дитини чи деякого регресу.
- Не порівнюйте дитину з жодними іншими дітьми.
Пам'ятка батькам п'ятикласника
- У ваших дітей проблемно-переломний період, тому будьте особливо спостережливими, уважними, небайдужими.
- У 5-му класі розширився обсяг основних предметів, зросла кількість предметів, тому збільшується час для підготовки уроків.
- Забезпечте своїм дітям удале поєднання відпочинку, фізичної праці та роботи над уроками.
- Програми включають більше теоретичного матеріалу. Тому слід привчати дітей міцно заучувати окремі правила з математики, української мови, географії тощо.
- Уважно стежте за рівнем виразного читання ваших дітей. Хай удома виразно читають усі тексти, що задані з різних предметів.
- Стежте за порадами вчителів, записаними у щоденниках і робочих зошитах.
- Дбайте про те, щоб дитина навчалась бути охайною в усьому, включаючи бережне ставлення до підручників.
- Ніколи не поспішайте з висновками ні про дитину, ні про вчителя - прийдіть у школу, поспілкуйтеся з учителем.
- Намагайтесь придбати для сімейної бібліотеки різноманітні словники та довідкову літературу.
- Пам'ятайте, що клас, де навчається ваша дитина, - ціле трьох колективів: дітей, батьків, учителів. Чим дружніші, цілеспрямованіші будуть ці колективи, у тим кращій атмосфері буде формуватись ваш хлопчик чи дівчинка. Це залежить від кожного й від вас теж.
- Не забувайте: дитину не слід карати за невміння, а терпеливо вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.
- Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.
- Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.
- Умійте ставити себе на місце дитини.
- Пам'ятайте: праця, зокрема навчальна, не завдає шкоди вихованню дитини, а бездіяльність - перший ворог.
Пам’ятка населенню щодо дій у надзвичайних ситуаціях Гриби. |
Радимо всім! Не збирайте та не їжте гриби зовсім. Без грибів можна прожити. Останніми роками реєструється значна кількість нещасних випадків, пов`язаних із вживанням грибів. Гриби - це дарунок лісу, але водночас вони є небезпечним продуктом харчування, який може привести до отруєння, а іноді й смерті. Отруєння організму викликають токсини, алкалоїди та сполучення важких металів, які містяться в грибах. Прикро, що багато людей висновки роблять лише на основі свого гіркого досвіду. Основні причини отруєнь:
Симптоми отруєння: нудота, блювання, біль у животі, посилене потовиділення, знижується артеріальний тиск, судоми, мимовільне сечовиділення, проноси, розвиваються симптоми серцево-судинної недостатності. УВАГА! Ні в якому разі не довіряйте таким помилковим тлумаченням: “Усі їстівні гриби мають приємний смак”. “Отруйні гриби мають неприємний запах, а їстівні - приємний”. “Усі гриби в молодому віці їстівні”. “Личинки комах, хробаки й равлики не чіпають отруйних грибів”. “Опущена у відвар грибів срібна ложка або срібна монета чорніє, якщо в каструлі є отруйні гриби”. “Цибуля або часник стають бурими, якщо варити їх разом з грибами, серед яких є отруйні”. “Отрута з грибів видаляється після кип`ятіння протягом кількох годин”. “Сушка, засолювання, маринування, теплова кулінарна обробка знешкоджують отруту в грибах”. Перша допомога при отруєнні грибами.
Забороняється: Вживати будь-які ліки та їжу, а надто алкогольні напої, молоко, - це може прискорити всмоктування токсинів грибів у кишечнику. Займатися будь-якими іншими видами самолікування. Запам`ятайте: Отруєння грибами дуже важко піддається лікуванню. Врятування життя потерпілого залежить від своєчасного надання йому допомоги. Краще недорахувати кількох грибів у кошику, ніж поставити під загрозу здоров`я, а інколи й життя своєї родини та своє власне життя. |
|
Пам’ятканаселенню щодо дій у надзвичайних ситуаціях |
сильні вітри, шквали, буревії, смерчі. Сильні вітри, шквали та смерчі - стихійне лихо, яке виникає в будь-яку пору року. Синоптики відносять їх до надзвичайних подій із помірною швидкістю поширення, тому найчастіше вдається оголосити штормове попередження. Фактори небезпеки сильних вітрів, шквалів та смерчів:
Сильні вітри, як правило, супроводжуються зливами, що призводять до затоплень місцевості. Дії при отриманні загрози штормового попередження і під час стихійного лиха:
Дії після стихійного лиха:
|