Готуємось до ДПА, ЗНО (тренувальні тести)
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ
З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
9 КЛАС
Державна підсумкова атестація з української мови за курс базової школи в 9 класі традиційно проводиться у формі текстуального диктанту, який є основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів. Під час ДПА перевірці підлягає також уміння учнів належним чином оформляти роботу.
Державна підсумкова атестація з української мови триває одну астрономічну годину (60 хвилин), тому диктант міститиме 160 – 180 слів (як самостійних, так і службових).
Оформлення роботи. У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша (у лінію) неодмінно ставиться штамп ЗНЗ; на ньому зазначається дата, наприклад: 01.06.2010 р. Починають робити записи на сьомому рядку титульної сторінки
Робота
на державну підсумкову атестацію
з української мови
за курс базової школи
учня (учениці) 9 – А класу
(прізвище, ім’я та по батькові у формі родового відмінка)
Записувати автора чи джерело слід після тексту в наступному рядку праворуч з великої літери, не беручи його в дужки й не ставлячи після нього крапки.
На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту:
Диктант
Перші українські книги
Після заголовків крапку не ставлять. Кількість слів у тексті наприкінці роботи не зазначають.
Роботу потрібно виконувати кульковою ручкою із синім (або його відтінками) чорнилом.
Під час написання диктанту учням не дозволяється використовувати допоміжні джерела (довідники, словники, іншу літературу й технічні засоби).
Пам’ятка для учнів «Як писати диктант»
- Уважно прослухайте текст диктанту.
- Коли вчитель зачитуватиме кожне речення в цілому, слухайте його до кінця й не робіть ніяких записів.
- Починайте записувати речення лише тоді, коли вчитель почне його читати частинами, роблячи тривалі паузи.
- Під час записування речення більше звертайте увагу на орфографію (написання слів), але не треба забувати й про розділові знаки.
- Під час перевірки записаного речення потрібно передусім зважати на інтонацію й особливо ретельно перевіряти поставлені розділові знаки (у цьому важливу роль відіграють паузи: ледь помітну паузу роблять у тих місцях, де треба поставити кому, а більш помітну – на місці двокрапки чи тире; явна пауза означає, що треба поставити крапку з комою).
- Сконцентруйте свою увагу й не відволікайтеся під час написання диктанту.
- Не «збирайте» помилки, зазираючи під час написання диктанту в роботу сусіда.
Бажаємо успіхів!